Митак, това с гугъл преводач ли е? Хубаво е да го изтриеш. Не знам как си представяте, че се движи автомобила, но е добре в сметката да сложите, че колелетата се търкалят, а не ги влачим по асфалта с блокирали спирачки.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Кaкъв ви е рaзмерa зимни гуми
Collapse
X
-
Отде да ти го копна точно тъй, виртуално си представих едно колело и силите дето му действат.Колелото се търкаля ако ако има и триене което е съпроводено и с приплъзване.Твърде сложно ми става да включа и ъгловата скорост ма както казах физиката не ми е най силната страна така че разсъждавайте, аз 30 години си карам колата без такива сложни разсъждения, ма щом искате да демонстрирате инженерните си познания, моля.Кое ми грешката.И що трябва всичко да е копи пейст от гугъла, тва в гимназия не се ли учи.Ако желаеш развий го със формули и чертежи утре сутринта ще го прочета да се опресня.Пък и ако искам да ви шашна жена ми има достатъчно лекционен материал ма не е там работата.Така си го обеснявам така го написах, ако има нещо споделяйте, не че ми е жизнено необходимо но ще ми интересно докато си пия кафето сабалян даго прочета.
Къде писах че ги тътрузим с блокирали спирачки, или трябваше да си подготвя подробна дисертация за утре.
Въобще писна ми от тоя форум.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщениеКолега, бива да си неграмотен, но вече няколко пъти пиша, дано сега с големите букви да го разбереш! Връзвай си кантарчетата, тухлите и каквото искаш, този форум се напълни със "специалисти"! И ако някога караш на писта, не забравяй да си провериш коефициента на триене, а широчината и налягането в гумите и наклона ги остави на аматьорите...
Накрая ще си позволя да ти препоръчам да се запознаеш с феномена ТРИЕНЕ ПРИ ТЪРКАЛЯНЕ! Също така е добре да прочетеш за триещия момент при търкаляне М=f.N, където f е рамото и неговото изменение е ограничено от площта на контакта. При нарастване на рамото, т.е. на контакта нараства и момента М. Затова и твърдите тела имат по - малък коефициент на триене при търкаляне, а меките, като автомобилните гуми, по - голям, макар и двете тела да са с еднакъв външен диаметър. Пия бира, а в този сезон съм съгласен и на вино
Колега / не си ми колега , но ме е срам да започна с обръщение като "говедо"/, търни се по килима с лъскъв анцуг и после пробвай с нещо по-грапаво и ще видиш , че въпреки че гъза ти е един и същ в зависимост от коеф на триене е различно. После си изпихни или надуй задника и пробвай да смениш наклона му и кажи има ли разлика. Ти ма уби ве пич. С наклона на колелета най се изкефих. Сега да помпам или да спихвам гумите , че зима иде и коеф гума/сняг е най малък ?
Че вече имам бая последователи във феиса дето четат и се смеят на тоя дебат. Мен четат ,на тебе се смеят.Last edited by ivo_63; d.m.y г., 20:41.Alfa Romeo 146 1.9 JTD 105+++ EX
Peugeout 2.2 HDI 133+++
Alfa 159 +++ next
Comment
-
Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщениеПо меките гуми имат по голяма площ на съприкосновение с настилката.Лесно може да се установи с един балон.Сцеплението зависи от материала от който е изготвена гумата от повърхноста на гумата/формата и дълбочината на протектора/ и от повърхноста на настилката.Също така малка но важна роля играе коефициента на приплъзване.Като цяло масата да приемем че е константа и е равномерно рапределане върху двете оси.Силата с която колата се притиска към пътя е равна на масата по ускорението.Коефициента на сцепление трябва да е по голям от 0 но не може да е по-голям от 1.Имате сила земно притегляне, скорост на автомобила и сила на притискане на автомобила към пътя,според 3 закон на Нютон имаме вертикално ускорение което противодейства на земното ускорение, на всяка ос действа противоположна сила чийто сбор е равен на силата на притискане на автомобила към пътя която пък зависи от вертикалното ускорение.Разпределбението на тежеста се променя за всяка ос и в частност за всяко колело, различно е във всеки един момент на което противодейства равна по големина противоположна сила.Като цяло един автомобил от 1500кг Х 9,81 упражнява натиск от 14,7 кN разпрадалени върху четирите колела.Силата на притискане зависи от масата и вертикалното ускорение.За да спреш тръгнеш или завиеш трябва да приложиш някаква сила в хоризонтална посока която зависи от силата на натиск на колелото върху пътя и коефициента на съпротивление.Ако този коефиециенте по голям от 0.Колкото е по голям толкова по голяма сила трябва да се приложи.Изчислявайте си какво влиянние оказва площта/широчината на гумата/ на която се разпределя тежеста на автомобила много задълбахте в матряла.........Като спукате гума площта на гумата върху пътя се увеличава и затова трябва да приложите по-голяма сила във хоризонтална посока за да бутнете кола напред, налягането оказва влияниена размера на петното скоето гумата ляга на пътя....Физиката не ми е била особено силна страна разсъждавайте си или просто си купете зимни гуми и шофирайте според пътните условия и уменията си.
http://gum-ho.com/Teoriq-na-silata тук ли ги научи тия неща ?Last edited by ivo_63; d.m.y г., 20:57.Alfa Romeo 146 1.9 JTD 105+++ EX
Peugeout 2.2 HDI 133+++
Alfa 159 +++ next
Comment
-
Начи формулата е следната: Номера на обувките ви(демек колко ви е тежък кракъ)+ колко са ви дърти гумите+размера на грайфера на гумите+размера на снежната покривка и ще получите сцеплението ви с пътяА сега вървете да преподавате физика в ОУ Илия Бешков в село Бъркач плевенско
SAAB 9-5 2.0T Powered by Vialle
Comment
-
Съжалявам, че отговарям на такъв простак! Отново не си разбрал, че автомобилът не е шейна. Явно ти е трудно, но можеш да излезеш на улицата и да погледнеш как се движат автомобилите, може и да схванеш, но вече губя надежда. Много падна нивото на този форум. Ако имаше елементарна култура, нямаше да изместваш спора с лични нападки. Жалък си! Простотията взе връх отново.
Това е към ivo_63Last edited by rossenvn; d.m.y г., 23:52.Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор- 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана
Comment
-
Първоначално публикувано от ivo_63 Покажи съобщениеСамо за това изречение Айнщайн да се е...е в г...а, гений си ти, ве гений
http://gum-ho.com/Teoriq-na-silata тук ли ги научи тия неща ?
„Никой не започва изследвания във физиката с намерението да спечели награда. Истинската причина е насладата от това да откриеш нещо, което никой друг не е знаел“.Стивън Хокинг.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Пак го обърнахте на нападки и кой е "по по най", ОК, всеки си каза кой как го мисли, ама що не се уважавате, а го обърнахте на....? Бих го приел ако някой професор по физика го напише кое как е точно пък нека си ни нарича както си иска и с право, ама такива учени тук нямаме, тъй че...
Пийте по едно кафенце, денят е чудесен, в крайна сметка най-важното е да караме с подходящите за сезона гуми, а ширината явно е според това кой как си усеща колата според стила си на шофиране и условията в които е свикнал.Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
Горе главата, нищо че е празна...
Comment
-
Ами логично е да се заформи дискусия за да се изяснят нещата, ако нямаш поне две дипломи от които едната с докторска степен не ти трябва се обаждаш.Който ги няма задължитерно преписва щото няма вариант да порасъждава.Поради тази причина съм заебал българските моделистки форуми и питам и дискутирам в руски.И този е на път да бъде сменен с .ru.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Първоначално публикувано от alfa_romeo_forever Покажи съобщениеЯ малко да ви върна в смисъла на темата .. 225/45/17 отпред ще се съберът ли ?Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
Горе главата, нищо че е празна...
Comment
-
Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение225/45/17 влиза без проблем на 156, като купих моята талига беше с такива гуми.
Питам , защото съм че чувал че като моята е ТИ и е малко по ниска и това по някакъв начин влияело и реших да питам , а и миналата зима бях с 225/50 и леко съсипах дясно отпред под калниците и сега са ми изпаднали едни на много добра цена и се чудя да не започне да стърга пак ..Alfa Romeo 156 2.4 20v "TI" - Ex ..
Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed - Ex ..
Fiat Bravo 1.9 JTD 105hp - Ex..
Comment
-
Първоначално публикувано от alfa_romeo_forever Покажи съобщениеПитам , защото съм че чувал че като моята е ТИ и е малко по ниска и това по някакъв начин влияело и реших да питам , а и миналата зима бях с 225/50 и леко съсипах дясно отпред под калниците и сега са ми изпаднали едни на много добра цена и се чудя да не започне да стърга пак ..Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
NEW 159 2.0 JTDm Black TI
Comment
Comment